2020. május 6., szerda

Osztályfőnöki 05.06.

Sziasztok!
Ma a szokásos webináriumunkat 9-kor indítom a rajz csoportunkból, Teamsben. Szeretettel várlak benneteket!

Klickbait, azaz kattintásvadász cím

Mi az a clickbait? Gyengénlátó változat

Kattintásvadász címmel mindenki találkozott már, aki valaha internetezett. Nem meglepő, hogy az első alkalommal mindenki kíváncsian kattint, az viszont igencsak elgondolkodtató, hogy még a sokadik csalódás után is képesek vagyunk bedőlni a figyelemfelkeltő címeknek. Hogy lehet ez?

A clickbait fogalmat általánosságban a szenzációhajhász, kattintásvadász internetes tartalomra, hivatkozásra használjuk. Bár egyetemesen elfogadott definíciója nincs, főként a szándékosan sokat ígérő, majd keveset adó, félrevezető címeket értjük alatta. Az ilyen címek elsődleges funkciója nem az információátadás, hanem pusztán elérni, az internetező kattintson, és ezzel növelje az adott cikk, oldal olvasottságát. A clickbait újkeletű kifejezés, hiszen az internetes tartalmak hívták életre. Ám maga a figyelemfelkeltő mechanizmus már elég régóta létezik.

Érdekességek:

  • Stop clickbait egy netes szervezet, melynek saját bevallása szerint az a célja, hogy jobb hellyé tegyék az internetet. Éppen aktuálisan futó clickbait címeket rövidítenek le sallangmentesen. Ezzel megspórolva mindenkinek időt és felesleges kattintásokat. Ráadásul mókás is.

  • Nagyszabású felméréssel állt elő a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete és a Lyzr online médiaelemző cég, amiben a teljes 2016-os év magyar nyelvű közösségi médiás termését elemezték ki az utolsó lájkig és megosztásig. Ezt összegzi ez a cikk.

  • Az Index újságírója összegyűjtötte azt a 10 jellemzőt, amiről felismerhetünk egy klasszikusan clickbaites címet. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése