Kedveseim!
A
digitális tanrend miatt így juttatom el a gyakorló feladatsort. A feladatokat óráról-órára készítsétek el,
hiszen nem szünet van, csak más módon tanulunk.
Vigyázzatok magatokra!
Jó
munkát kívánok!
Jutka
néni
Sajnálatos módon nem tudtuk megírni a témazáró dolgozatot,
így az új tanrendben új témakört kezdünk. Az algebra nagyon fontos anyagrész,
felvételi feladatokban mindig előfordul valamilyen formában. Először az
algebrai kifejezéseket tanuljuk, majd az egyenletek következnek.
03. 17. Műveleti tulajdonságok tk. 135-136. o.
Ebben az
anyagrészben még nincs igazán új anyag, az eddig használt műveleti
tulajdonságokat rendszerezi. Nézzétek át az Emlékeztetőket. Az összeg és
különbség szorzásánál gondoljatok a klasszikus példára: Vettem 6 tollat és 6
ceruzát, a tollat 250 Ft-ért, a ceruzát 120 Ft-ért. Az árát kétféleképen is
kiszámíthatom:
6* (250+120)
= 6* 250 + 6* 120
A példa
szerint a=6 b=250 c=120
Hozzá kell
majd szokni, hogy számolni nem csak számokkal lehet.
A mostani
feladat még a szokásos:
Tk. 136/1.
Tk. 136/2. Sok számolásnak tűnik, de
figyeljetek az azonos számokra, fel lehet használni az összeg, különbség
szorzását a művelet egyszerűsítéséhez.
Tk 136/3.
Az alábbi
linkeken geometriai gyakorló van, aki szeretné…
https://wordwall.net/hu/resource/709623/matek/tengelyes-k%c3%b6z%c3%a9ppontos-szimmetria
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése