2020. március 17., kedd

Matematika Jutka néni


Kedveseim!
A digitális tanrend miatt így juttatom el a gyakorló feladatsort. A feladatokat óráról-órára készítsétek el, hiszen nem szünet van, csak más módon tanulunk.
Vigyázzatok  magatokra!
Jó munkát kívánok!
Jutka néni

Sajnálatos módon nem tudtuk megírni a témazáró dolgozatot, így az új tanrendben új témakört kezdünk. Az algebra nagyon fontos anyagrész, felvételi feladatokban mindig előfordul valamilyen formában. Először az algebrai kifejezéseket tanuljuk, majd az egyenletek következnek.

03. 17.                                  Műveleti tulajdonságok                                             tk. 135-136. o.
Ebben az anyagrészben még nincs igazán új anyag, az eddig használt műveleti tulajdonságokat rendszerezi. Nézzétek át az Emlékeztetőket. Az összeg és különbség szorzásánál gondoljatok a klasszikus példára: Vettem 6 tollat és 6 ceruzát, a tollat 250 Ft-ért, a ceruzát 120 Ft-ért. Az árát kétféleképen is kiszámíthatom:
6* (250+120) = 6* 250 + 6* 120
A példa szerint a=6         b=250                   c=120
Hozzá kell majd szokni, hogy számolni nem csak számokkal lehet.

A mostani feladat még a szokásos:
Tk. 136/1.
Tk. 136/2.            Sok számolásnak tűnik, de figyeljetek az azonos számokra, fel lehet használni az összeg, különbség szorzását a művelet egyszerűsítéséhez.
Tk 136/3.

Az alábbi linkeken geometriai gyakorló van, aki szeretné…
https://wordwall.net/hu/resource/709623/matek/tengelyes-k%c3%b6z%c3%a9ppontos-szimmetria

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése